loading...
وب سایت شخصی سعید دقتی فر
سعید دقتی فر بازدید : 69 پنجشنبه 07 خرداد 1394 نظرات (0)

باسلام ، مطمئن هستم که خیلی شما از شما دوست دارید که عکس های خودتون رو یا برخی از عکس ها رو به حالت نقاشی مداد تبدیل کنید و از اون در شبکه های اجتماعی استفاده کنید و یا پرینت بگیرید و به دوستای خودتون بگید که خودتون با دست کشیدید! حالا بیخیال بحث های خارج از موضوع بریم سراغ آموزش.

 

سطح آموزش ابتدایی هست و زمان لازم برای انجام دادن کمتر از 2 دقیقه هست.

گام اول

عکسی رو که میخواهید به نقاشی تبدیل کنید رو با فتوشاپ باز کنید. توجه داشته باشید که عکس باید مناسب این کار باشد چون هر عکسی به نقاشی تبدیل نمیشه ، البته شدن اش رو میشه ولی تو کیفیت کار اثر خواهد گذاشت. ( من از عکس افشین برای این آموزش استفاده میکنم )

عکس افشین خواننده

گام دوم

بر روی لایه  Background کلیک کنید و مسیر Filter->sharper->sharper more رو برید. سپس تصویر رو به سیاه و سفید تبدیل کنید. ( برای اینکار کافیست ctrl+shift+u را بزنید ).

 

گام سوم

حالا از لایه بکگراند یک کپی بگیرید ( ctrl+j ). لایه جدید ساخته شده را انتخاب کنید و ctrl+i رو بزنید تا تصویر حالت invert به خودش بگیره. ( بعد از انجام این مراحل تصویر شما باید حالتی مشابه به شکل زیر داشته باشد )

آموزش فتوشاپ invert

حال لایر مد را بر روی Color Dodge تنظیم کنید (مطابق شکل زیر). عکس شما باید الان سفید شده باشد!

لایر مرد Color Dodge

گام چهارم

به مسیر Filter->Blur->Gaussian Blur برید. اگر میخواهید از عکس پرینت بگیرید Radius رو زیر 20 تنظیم کنید ( بسته به تصویر خودتون ) در غیر اینصورت برای عکس با جزئیات بیشتر می تونید از مقدار بیشتر استفاده کنید. من از 8 استفاده کردم!

عکس افشین به صورت نقاشی

تصویر بالا نتیجه کار خواهد بود ! البته من بخش های اضافی رو سفید کردم و با استفاده از ابزار Burn Tool در بعضی از قسمت ها رنگ بندی هاشون رو پر رنگ تر کردم. حتی میشد این طرح رو به صورت نقاشی رنگی تبدیل کرد ولی برای اینکه آموزش سخت نشه همینجا دیگه تموم میکنم و در آینده به صورت رنگی اش رو هم آموزش خواهم داد که پیش نیازش یادگرفتن این مطلب هست.

 

توجه : باز هم میگم برای اینکه خروجی کارتون خوب باشه باید از عکس با کیفیت مناسب و همچنین دارای شرایطی که برای به نقاشی تبدیل شدن مناسب باشه استفاده کنید. درضمن برای بار اول شاید کمی طول بکشه انجام مراحل ولی از دفعات بعدی خواهید توانست در کمتر از 2 دقیقه هر تصویری رو به نقاشی تبدیل کنید. البته روش های دیگری هم وجود داشتن ولی خب به نظر من این راه ساده ترین بود. امیدوارم که براتون مفید بوده باشه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 29
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 37
  • بازدید سال : 108
  • بازدید کلی : 68,339
  • کدهای اختصاصی

    Up Page
    کد پرش به بالای صفحه وب